2011-01-02

Nya bakelser jag...


..sytt under julledigheten. Damsugare med jordgubbssmak och
choklad snitt med pärlsocker på. Vet inte namnet på dem men de är en av mina favoriter :-P
Kanske ska ta lite mer socker på nästa ;-)


...när jag kom med de nya bakelserna till Teo ville han att jag skulle göra en muffins åt honom. Frågade vilken smak han ville ha och han valde jordgubbssmak.


...har funderat länge på hur jag skulle sy dem och kom igår på att jag skulle ta lite spets runt om. Nu kan man ta dem i och ur pappformen. Teo har gjort klart för mig att man inte kan låtsas ät med papperet på (hade ju limmat fast knäcken i formen och det var inte populärt ;-) och detta gäller även namnlapparna. Så jag har valt att inte sy på dessa på bakelserna. Förstår hans tanke. Han har nämligen hunnit klippa bort alla lappar jag sytt fast på hans bakelser :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar